omgang met stress

Hoe ga jij om met stress?

Het is voor veel mensen een stressvolle tijd op dit moment. Nu hoeft dat niet direct te betekenen dat je er ook daadwerkelijk veel last van hebt of bang moet zijn dat je eraan onderdoor gaat. Wanneer je echter behoorlijk in de stress zit, is het soms lastig om zelf nog de signalen van je lichaam te herkennen en hier adequaat op te reageren.

Wanneer ons systeem ontregeld raakt door te veel stress (een overload aan cortisol) dan merk je eerst dat je je niet meer goed kunt concentreren. Vervolgens raak je steeds meer op jezelf gericht en kun je weinig aandacht voor anderen meer opbrengen. En uiteindelijk kom je in een negatieve spiraal van negatieve gevoelens terecht. Je lichaam zet vanzelf deze (natuurlijke) vicieuze cirkel in gang om aan de rem te trekken en je te dwingen tot stoppen. Met uiteindelijk een burn-out als resultaat.

Om te voorkomen dat het zover komt, is het goed om je eigen stress-signalen te herkennen en te leren om op een gezonde manier met stress om te gaan. Ik deel dan ook graag het gratis e-book van Coachfinder met je, waarin je een test vindt over hoe (on)gezond jouw stressniveau is, informatie over hoe je je stress-signalen herkent en praktische oefeningen om je stressniveau te verlagen. Je kunt het e-book downloaden via deze link: Ontstressen met het gratis e-book van Coachfinder

Wil je hier persoonlijk verder mee aan de slag en een gezonde omgang met stress ontwikkelen, kijk dan eens naar mijn coachprogramma ‘Een gezonde omgang met stress’. Plan gerust een gratis en vrijblijvend intakegesprek met me in, zodat we samen kunnen bespreken op welke manier ik je hiermee verder kan helpen.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.